close

I Might ◑
我可能會...

 

 

Say hello to Tokyo
I can see myself living right here
I could lose ya, in Shibuya
Close your eyes and watch me disappear
 

向東京說聲嗨

我能預見我生活在這裡的樣子

我可能會在澀谷失去你

閉上你的雙眼然後讓我消失吧


Ya, I might
Ya, I might
 

對,我可能會

我可能會

I gotta get me out of this hole
So come with me
So come with me
I gotta change my name by deed pole
So come with me
So come with me
 

我會讓自己逃離這一切的

所以跟我走吧

所以跟我走吧

我會改名換姓的

所以跟我走吧

所以跟我走吧


I might, I might, ya, I might
Fake my death tonight, tonight
Ya, tonight (tonight, tonight)
So we could start a whole new life
A new life, a new life
Ya, I know we gonna be alright
With no work, with no job
With no boss, not a thing, no nothing
We could be so much happier
 

我可能會,我可能會,嗯,我可能會

今晚就假死吧

嗯,就是今晚

然後我們就能重新開始一個全新的人生

一個新生,一個新生

沒有工作,不被鎖事擺布

沒有老闆,不用追求風潮,什麼都沒有的話

我們會活得更快樂吧


So how do I, go off the grid?
How do I undo the things I did
‘Cause Apple Z, don’ work for me
In the real world
 

所以我要如何擺脫這一切呢?

我要如何復原那些我做過的事呢?

就算蘋果手機出到了Z我也無所謂

在這個真實的世界裡


Can change my clothes, and shave my face
It’s hard to just vanish without a trace
And whose idea was this in the first place?
 

我可以改變服裝然後去易容

實在是很難不留痕跡的消失在世界上

所以說這是誰出的主意

 

I might, I might, ya, I might
Fake my death tonight, tonight
Ya, tonight (tonight, tonight)

So we could start a whole new life
A new life, a new life
Ya, I know we gonna be alright
With no work, with no job
With no boss, not a thing, no nothing
We could be so much happier
 

我可能會,我可能會,嗯,我可能會

今晚就假死吧

嗯,就是今晚

然後我們就能重新開始一個全新的人生

一個新生,一個新生

沒有工作,不被鎖事擺布

沒有老闆,不用追求風潮,什麼都沒有的話

我們會活得更快樂吧


I might, I might, ya, I might
Fake my death tonight, tonight
Ya, tonight (tonight, tonight)
So we could start a whole new life
A new life, a new life
Ya, I know we gonna be alright
With no work, with no job
With no boss, not a thing, no nothing
We could be so much happier

 

我可能會,我可能會,嗯,我可能會

今晚就假死吧

嗯,就是今晚

然後我們就能重新開始一個全新的人生

一個新生,一個新生

對吧 我知道我們一定會沒問題的

沒有工作,不被鎖事擺布

沒有老闆,不用追求風潮,什麼都沒有的話

我們會活得更快樂吧


We could be so much happier
We could, we could, we could
We could be so much happier

 

我們會活得更快樂吧

我們會,我們會,我們會

我們會活得更快樂吧

​​​​​​​


HONNE是來自英國的雙人組合,這首歌出自2018年的新專輯《Love Me/Love Me Not》。

曲風慵懶慵懶,從爵士鋼琴到電音,我很喜歡這首歌帶給人的行進感。不知道為什麼,總覺得這首歌的意境有點像米津玄師的〈Loser〉。

想要逃離繁瑣日常的泥沼,想要活得更自由自在。HONNE的歌總是像這樣好像輕描淡寫,可是有時候卻讓人覺得「啊,生活就是這種感覺」。我自己覺得很適合在一個人坐夜車的時候聽,推薦給大家。

arrow
arrow
    文章標籤
    歌詞翻譯 HONNE
    全站熱搜

    橘子MIKAN 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()